Pazara Giriş Projeleri Desteği
Pazara Giriş Projeleri Desteği Nedir?
İhracatını sürdürülebilir hale getirmek, yeni pazarlara ve yeni müşterilere ulaşmak isteyen firmaların;
- Yeni hedef pazarlar
- Pazara giriş, pazarlama ve markalaşma stratejileri
- Bunlara dair 3 yıllık ihracat planı ve bütçelerini içeren danışmanlık ve rapor hizmeti giderlerinin desteklendiği Ticaret Bakanlığı desteklerinden biridir.
Ticaret Bakanlığı “Pazara Giriş Projeleri Hazırlama Desteği” kapsamında 761.017 TL’ye kadar %50 oranında hibe sağlamaktadır.
Sistem Global Ticaret Bakanlığı'nın bu alandaki akredite kuruluşlarından biridir.
Detaylı bilgi almak için formu doldurun size ulaşalım
Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği
Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği, bir işletmenin yeni bir pazara girebilmesi için gerekli stratejik planları ve projeleri hazırlaması adına sağlanan finansal bir destek programıdır. Bu destek, şirketlerin yurtdışındaki pazar fırsatlarını araştırmalarını, hedef pazarlar hakkında detaylı analizler yapmalarını ve bu pazarlara giriş stratejileri geliştirmelerini sağlar. Pazara giriş projesi, genellikle pazar araştırması, hedef müşteri kitlesi analizi, rekabet ortamı değerlendirmesi ve pazarlama stratejileri gibi unsurları içerir.
Bu tür bir destek, şirketlerin uluslararası pazarlarda daha etkili bir şekilde rekabet etmelerini sağlayacak stratejik kararlar almalarına yardımcı olur. Ayrıca, küresel pazarda başarılı olabilmek için gereken planlama sürecini destekler ve firmaların yatırımlarını daha verimli hale getirir. Pazara Giriş Projesi Hazırlama Desteği, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için büyük bir fırsat sunar, çünkü bu destek sayesinde işletmeler daha az riskle ve daha güçlü bir stratejiyle yurtdışına açılabilirler.
Pazara Giriş Projeleri Desteği Kapsamı
Şirketlerin, mevcut durum/değer zinciri, hedef pazar analizi ve hedefledikleri her pazar için;
- Pazara Giriş Stratejisi,
- E-ihracat Stratejisi,
- Rekabet analizi,
- Markalaşma ve Pazarlama stratejilerini içeren 3 yıllık bir “İhracat Uygulama Planı" belirlenir.
Belirlenen her bir faaliyetin bütçe ve devlet yardımlarını da içeren bir takvim ile Ticaret Bakanlığı’na sunulması beklenmektedir.
NOT: Şirketlerin yurt dışı pazar araştırması amaçlı gezilerindeki harcamalarını gezi başına 379.455 TL'ye kadar destekleyen “Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği” 15.04.2024'te yapılan genelge değişikliği ile, artık sadece, onaylanan “ihracat planı”nda yer alan hedef pazarlar için geçerli olacak. Bu değişiklik ile “İhracat Planı” pazar araştırması amaçlı yurt dışı seyahat faaliyetlerinin desteklenmesi için ön koşul olmuştur."
Proje Başvuru Aşamasında Ön İnceleme Değerlendirme Kriterleri
Pazara Giriş Proje Desteğinin Avantajları Nelerdir?
Pazara Giriş Proje Desteği, işletmelerin yurtdışındaki yeni pazarlara giriş süreçlerini kolaylaştırarak önemli avantajlar sunar. İlk olarak, bu destek, firmaların pazar araştırması yapmalarına ve hedef pazarlar hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmalarına yardımcı olur. Ayrıca, işletmelerin yurtdışında rekabet edebilmek için stratejik planlar geliştirmelerine olanak tanır. Bu destek, şirketlerin uluslararası pazarlarda doğru ve etkili adımlar atmalarını sağlayarak başarı şanslarını artırır.
Bunun yanı sıra, pazara giriş proje desteği, firmaların uluslararası ticaretle ilgili bürokratik engelleri aşmalarına yardımcı olur. Firmaların küresel pazarda rekabet edebilmeleri için gerekli olan kaynakları temin etmelerini sağlar. Böylece, küçük ve orta ölçekli işletmelerin dünya pazarlarında daha az riskle yer edinmelerine olanak tanır.
Sistem Global ve Pazara Giriş Projeleri Desteği Programı
Sistem Global; 30 yıllık tecrübesi, 10 farklı ülkede bulunan ofisleri, deneyimli ekibi ve Amerika’dan Asya-Pasifik’e uzanan network ağıyla globalde de yanınızda!
Pazara Giriş Projeleri, firmaların yeni pazarlara girmelerini sağlayan ve büyümelerini destekleyen önemli adımlardır. Firmalar hibeye hak kazanmak için bu projeleri yetkin bir danışmanlık firması ile gerçekleştirmek zorundadırlar.