logologologologo
  • Genel Bakış
    • Değerlerimiz
      • Yenilikçi ve global ölçekte değerlerimize bağlı kalarak okyanuslarda ilerliyoruz.
    • Yetkinliklerimiz
      • 1996’dan bu güne uzman iç kadromuzla Türkiye’deki ve globaldeki ofislerimizde yenilikçi iş modellerimiz ve inovatif dijital çözümlerimiz ile müşterilerimize katma değerli hizmet sunuyoruz.
    • Yönetim Kurulumuz
      • Tecrübeli ve güçlü yönetim kadromuz ve takımımız ile toplumumuz için fayda yaratma ve bunu sürdürülebilir kılma hedefiyle ilerliyoruz.
    • Yolculuğumuz
      • 1996’da küçük bir tekne olarak denize açılmıştık. Bugün değerlerimize bağlı kalarak global ölçekte sürdürülebilir katma değer yaratmak hedefiyle okyanuslardayız.
  • Çözümlerimiz
    • Öne Çıkan Hizmetlerimiz
      • Ar-Ge Merkezleri Danışmanlığı
      • Tasarım Merkezi Danışmanlığı
      • Teknopark Danışmanlığı
      • KVKK Danışmanlığı
      • Kurumsal Finansman
        ve M&A
      • Şirket Değerleme
      • Patent Değerleme
      • SGK Teşvik Danışmanlığı
    • Uyumluluk
      • Vergi-Denetim
      • Mevzuat, Uyum ve Risk Yönetimi
      • Teknik Bordro ve Personel Teşvik Çözümleri
      • Mali Müşavirlik ve Muhasebe Çözümleri
      • Patent Başvuruları ve Süreç Yönetimi
    • Danışmanlık
      • Vergi Danışmanlığı
      • Mevzuat, Uyum ve Risk Yönetim Danışmanlığı
      • Ar-Ge ve İnovasyon Yönetimi
      • Ulusal ve Uluslararası Fon Kaynakları Yönetimi
      • Patent Değerleme ve Ticarileştirme
      • M&A ve Kurumsal Finansman Danışmanlığı
    • Globalleşme
      • Lokalleşme
      • Pazar Araştırma Raporu
      • İş Geliştirme
      • Türkiye ve Hedef Ülke Teşvike ve Destekleri
      • M&A (Şirket Birleşme ve Satın Alma İşlemleri)
      • Global Sağlık Sektörü Fırsatları
    • Dijital Çözümlerimiz
      • eDanışman
      • Argera
      • Ar-Ge Finans
      • Avantaj Pusulası
      • Argeyi Sor
      • SİBA
      • WeCover
  • Kütüphane
    • Eğitim ve Etkinlikler
    • V-BLOG
    • Kılavuzlar
    • Makaleler
    • Bültenler
  • Kariyer
    • Stratejimiz
    • Takımın Parçası Ol
  • İletişim
  • Online Ödeme
  • Dil
    • TR
    • EN
7244 SAYILI YENİ KORONAVİRÜS (COVID-19) SALGINININ EKONOMİK VE SOSYAL HAYATA ETKİLERİNİN AZALTILMASI HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN İLE İŞ HUKUKU ALANINDA YENİ DÜZENLEMELER GETİRİLDİ
17 Nisan 2020
EKOSİSTEM KONUŞMALARI 1: DR. UMUT EKMEKÇİ İLE FIRTINADA HAYATTA KALMAK, DÖNÜŞÜM VE İNOVASYON KONUŞUYORUZ!
17 Nisan 2020
17 Nisan 2020

7244 SAYILI YENİ KORONAVİRÜS (COVID-19) SALGINININ EKONOMİK VE SOSYAL HAYATA ETKİLERİNİN AZALTILMASI HAKKINDA KANUN İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN İLE

ŞİRKETLERİN KÂR PAYI DAĞITIMI 30/09/2020 TARİHİNE KADAR SINIRLANDI!

17.04.2020 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan 7244 Sayılı Yeni Koronavirüs (Covıd-19) Salgınının Ekonomik Ve Sosyal Hayata Etkilerinin Azaltılması Hakkında Kanun İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na (TTK) eklenen Geçici 13’üncü madde ile sermaye şirketlerinin 30/09/2020 tarihine kadar 2019 yılı net dönem kârının yalnızca % 25’inin dağıtımına karar verilebileceği ve geçmiş yıl kârı ile serbest yedek akçelerin dağıtıma konu edilemeyeceği düzenlenmiştir. Yine aynı madde ile Cumhurbaşkanı’na bu süreyi 3 ay uzatma ya da kısaltma yetkisi verilmiştir.

Son günlerde TBMM’de görüşülmekte olan Torba Kanun tasarısı ile 6102 sayılı TTK’da bazı farklı değişiklikler yapılması da gündemdeydi. Bu değişiklikler arasında genel kurul toplantılarının her faaliyet dönemi sonundan itibaren üç aylık süre içinde yapılacağına TTK’nın 409’uncu maddesinde yer alan üç aylık sürenin beş ay olarak değiştirilmesi ve beş aylık sürenin sonuna kadar olağan genel kurul toplantısına çağırmayan anonim şirket yönetim kurulu üyeleri ile limited şirket müdürleri dörtbin Türk Lirası idari para cezası verilmesi de yer almaktaydı. Ancak 7244 sayılı Torba Kanun’da bu düzenlemelere yer verilmemiştir.

7244 sayılı Torba Kanun’da 6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü maddenin gerekçesinde, COVID-19 salgınının ekonomi üzerindeki etkileri henüz net olarak ortaya konulamadığından, ihtiyatlılık politikası gereği olarak, şirket kaynaklarının nakit kar dağıtımı yapılmak suretiyle azaltılmaması, şirketlerin mevcut özkaynak yapılarının korunması ve ilave finansman ihtiyacının doğmamasının amaçlandığına yer verilmiştir. Bu amaçla 30/09/2020 tarihine kadar yapılacak kar dağıtımına ilişkin getirilen düzenleme şu şekildedir:

  • 2019 Yılı Net Dönem Kârının Yalnızca %25’inin Dağıtımına Karar Verilebilecek

Sermaye şirketlerinde, 30/09/2020 tarihine kadar 2019 yılı net dönem kârının yalnızca %25’inin (yüzde yirmibeşinin) dağıtımına karar verilebilir, geçmiş yıl kârları ve serbest yedek akçeler dağıtıma konu edilemez. Devlet, il özel idaresi, belediye, köy ile diğer kamu tüzel kişilerinin ve sermayesinin yüzde ellisinden fazlası kamuya ait fonların, doğrudan veya dolaylı olarak sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip olduğu şirketler istisna tutulmuş olup, bu şirketler hakkında bu fıkra hükmü uygulanmaz.

  • Genel Kurulca Yönetim Kuruluna Kâr Payı Avansı Dağıtımı Yetkisi Verilemeyecek

7244 sayılı Torba Kanun’da 6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü madde uyarınca genel kurul tarafından yönetim kuruluna kâr payı avansı dağıtımı yetkisi verilemez. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan 09/08/2012 tarihli ve 28379 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Kâr Payı Avansı Dağıtımı Hakkında Tebliğ” hükümlerine göre hesaplanan kar payı avansının dağıtımı için Torba Kanun’da yer alan düzenleme uyarınca 30/09/2020 tarihine kadar yönetim kuruluna yetki verilemeyecektir.

  • Kar Payı Dağıtımına Karar Verilmişse %25’i Aşan Kısma İlişkin Ödemeler Ertelenecek

Genel kurulca 2019 yılı hesap dönemine ilişkin kâr payı dağıtımı kararı alınmış ancak henüz pay sahiplerine ödeme yapılmamışsa veya kısmi ödeme yapılmışsa, 2019 yılı net dönem kârının yüzde yirmibeşini aşan kısma ilişkin ödemeler 30/09/2020 tarihine kadar ertelenir. Bu süreyi üç ay uzatmaya ve kısaltmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir.

6102 sayılı TTK’ya eklenen Geçici 13’üncü maddede yer verilen 30/09/2020 tarihine kadarki bu süreleri üç ay uzatmaya ve kısaltmaya Cumhurbaşkanı yetkilidir. Bu maddenin kapsamına giren sermaye şirketlerine ilişkin istisnalar ile uygulamaya dair usul ve esasları belirlemeye, Hazine ve Maliye Bakanlığının görüşünü almak suretiyle Ticaret Bakanlığı yetkilidir. 7244 sayılı Torba Kanun 17.04.2020 tarihinde yayımlanmış ve bu düzenlemeler yayımı tarihinde yürürlüğe girmiştir.

Paylaş

Diğerleri

13 Ocak 2021

İŞSİZLİK SİGORTASI KANUNU İLE DÜZENLENEN NAKDİ ÜCRET DESTEĞİ VE İŞVEREN SGK PRİM DESTEKLERİNİN TUTARLARI ARTTIRILDI


Devamını Oku
11 Ocak 2021

TİCARİ DEFTERLERİN TUTULMASI VE HAMİLİNE YAZILI PAY SENETLERİNE İLİŞKİN OLARAK 6102 SAYILI TİCARET KANUNU’NDA DEĞİŞİKLİK YAPILDI


Devamını Oku
30 Aralık 2020

İŞ SÖZLEŞMESİNİN FESHİ YASAĞI, NAKDİ ÜCRET DESTEĞİ VE ÜCRETSİZ İZİN SÜRELERİ UZATILDI!


Devamını Oku

İlgili Linkler    Gizlilik Politikası    Kişisel Verilerin Korunması    Yasal    İletişim

© 2020 SG. All Rights Reserved. by EY08
Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezler kullanmaktadır, ancak isterseniz devre dışı bırakabilirsiniz. Gizlilik PolitikasıKABUL ET
Gizlilik Politikası & KVKK

Çerezlere Genel Bakış

Bu web sitesi, web sitesinde gezinirken deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bu çerezlerden, gerektiğinde kategorize edilen çerezler, web sitesinin temel işlevlerinin çalışması için gerekli olduğundan tarayıcınızda saklanır. Bu web sitesini nasıl kullandığınızı analiz etmemize ve anlamamıza yardımcı olan üçüncü taraf çerezleri de kullanıyoruz. Bu çerezler tarayıcınızda yalnızca sizin izninizle saklanacaktır. Ayrıca bu çerezleri devre dışı bırakma seçeneğiniz de vardır. Ancak, bu çerezlerden bazılarını devre dışı bırakmanın tarama deneyiminizi etkileyebilir.
Necessary
Always Enabled

Web sitesinin düzgün çalışması için gerekli çerezler kesinlikle gereklidir. Bu kategori yalnızca web sitesinin temel işlevlerini ve güvenlik özelliklerini sağlayan çerezleri içerir. Bu çerezler herhangi bir kişisel bilgi depolamaz.

Non-necessary

Web sitesinin çalışması için özellikle gerekli olmayan ve özellikle analizler, reklamlar, diğer gömülü içerikler aracılığıyla kullanıcı kişisel verilerini toplamak için kullanılan çerezler gerekli olmayan çerezler olarak adlandırılır. Bu çerezleri web sitenizde çalıştırmadan önce kullanıcının onayını almanız zorunludur.